UB Binnenstad Utrecht zoekt een afdelingshoofd, met ambitie in hospitality (0.8-1.0 fte)

Functie

Wij zoeken een energieke leidinggevende, die de dienstverlening in en ontwikkeling van de bibliotheekruimten in de binnenstad mede vormgeeft. En de medewerkers weet mee te nemen in hun rol binnen de veranderende dienstverlening. Google voordat je verder leest eerst even op de afbeeldingen van de UB Binnenstad Utrecht.

De bibliotheek is fysiek en virtueel een plek die inspireert tot concentratie, kennisdeling en ontmoeting. Anticiperen op de vraag van morgen is daarbij vanzelfsprekend. De klassieke taken van de bibliotheek zijn nog steeds zeer waardevol maar nemen in volume af, en er komen steeds nieuwe werkzaamheden bij. Tijdens de tentamenperiodes is de locatie nu 115 uur per week open. We staan nooit stil.

Functie-inhoud

De Publieksdienst zorgt voor een inspirerend werk- en studieklimaat op de locatie en is het eerste aanspreekpunt voor allerlei vragen over ‘open science’ tot en met vragen over uitlenen van de bibliotheekcollecties. Die vragen komen aan de balie, via mail, telefoon en social media binnen. U bent (mede) verantwoordelijk voor alle logistieke en administratieve processen achter de schermen. Ze staan aan de basis voor de geboden diensten en faciliteiten.

De komende jaren blijft Publieksdienst Binnenstad (ca. 13 fte) haar dienstverlening verbeteren en vernieuwen in directe interactie met haar klanten. Dat gebeurt in nauwe afstemming met de collegae van de Publieksdienst Uithof. HR-vraagstukken worden zoveel mogelijk in de lijn opgepakt, van ziekteverzuim tot en met ontwikkelgesprekken. We werken in de hele organisatie samen aan een meer taakgerichte cultuur.

Uw taken

  • U geeft leiding aan een team van vaste medewerkers en een team van assistent-medewerkers. Bij het leiding geven aan professionals horen zowel inspireren, vertrouwen geven en verbinden, alsook aanspreken op verantwoordelijkheid tot uw natuurlijke repertoire.
  • U borgt de kwaliteit en continuïteit van de dienstverlening. U organiseert heldere bedrijfsprocessen binnen uw domein, en u vervult een brugfunctie naar andere domeinen binnen de Universiteitsbibliotheek.
  • Als lid van het managementoverleg draagt u bij aan het succes van de sector Publieksdiensten en de Universiteitsbibliotheek door flexibel in te spelen op de veranderende behoeften van gebruikers en een bijdrage te leveren aan de vernieuwing van de fysieke en virtuele leeromgeving.

Profiel

  • HBO plus werk- en denkniveau
  • Aantoonbare leidinggevende werkervaring, in een dynamische omgeving bij voorkeur in de publieke dienstverlening (minimaal 3 jaar).
  • Ervaring in een hoger onderwijsomgeving of kennisorganisatie strekt tot aanbeveling.
  • Deze functie vraagt om een resultaatgerichte manager met een klantgerichte instelling met goed ontwikkelde competenties zoals: verbindend leiderschap, samenwerken, organisatiesensitiviteit, sturen op resultaat en overtuigingskracht.

Aanbod

Wij bieden een dienstverband voor 1 jaar met uitzicht op een dienstverband voor onbepaalde tijd. De functie is mede afhankelijk van ervaring maximaal ingedeeld in schaal 11 minimaal € 3.637,- en maximaal € 4.978,- bruto per maand bij volledige dienstverband. Daarnaast mag u rekenen op aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3%. De uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden van de Universiteit Utrecht mogen evenmin onvermeld blijven. Zie www.uu.nl/arbeidsvoorwaarden.

Kijk voor meer informatie: werken bij de Universiteit Utrecht.

Over de organisatie

Een betere toekomst voor iedereen. Die ambitie motiveert onze wetenschappers bij hun toponderzoek en het geven van inspirerend onderwijs. Bij de Universiteit Utrecht werken diverse disciplines intensief samen aan maatschappelijk belangrijke thema’s. Onze focus ligt op Dynamics of Youth, Institutions for Open Societies, Life Sciences en Sustainability.

De Universiteitsbibliotheek Utrecht is een betrouwbare partner voor onderzoekers, docenten en studenten op het terrein van wetenschappelijke informatievoorziening. Wij zetten onze deskundigheid in om de wetenschappelijke communicatiecyclus voortdurend te verbeteren. Wij inspireren tot ontmoeting en kennisuitwisseling. Onze dienstverlening organiseren wij in nauwe samenwerking met andere partijen binnen en buiten de Universiteit Utrecht, waarbij wij de grenzen tussen disciplines overstijgen. De organisatie blijft met kleine en grote veranderingen in beweging.

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over de functie kunt u contact opnemen met mevrouw H.P.A. Smit, op telefoonnummer: 030-253 6400.

Solliciteren
Solliciteren kan via deze knop.

Reageren uiterlijk
24/03/2019

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *