Het Nieuwe Instituut zoekt een Medewerker Study centre (40 uur)

Het Nieuwe Instituut

Het Nieuwe Instituut is er voor professioneel ontwerpend Nederland en het bredere publiek dat in architectuur, design en digitale cultuur geïnteresseerd is. Het instituut beheert het rijksarchief voor architectuur, stimuleert onderzoek, programmeert tentoonstellingen en lezingen- en debattenprogramma’s in binnen- en buitenland.

Het Nieuwe Instituut werkt met een kern van enthousiaste en betrokken vaste medewerkers en een flexibele schil van tijdelijke opdrachtnemers. Als goed werkgever stimuleert de organisatie de ontwikkeling van kennis en vaardigheden van haar medewerkers. De organisatie biedt functies voor professionals in verschillende stadia van hun carrière, van startende talenten tot ervaren experts.

Het Nieuwe Instituut in Rotterdam zoekt per direct een

Medewerker Study centre (40 uur)

Wat houdt de functie in?

Als medewerker Study Centre ben je het gezicht en het aanspreekpunt voor iedereen die de archieven van Het Nieuwe Instituut en de bibliotheekcollectie wil raadplegen en bestuderen. De archieven kennen een hybride karakter met voorheen analoog maar nu voornamelijk digitaal materiaal. Je ontvangt de bezoeker aan de balie en helpt deze klantvriendelijk en adequaat bij diverse algemene vragen. Jaarlijks maken circa 3.000 onderzoekers en studenten gebruik van het Study Centre. Ook staat het Study Centre ten dienste van de eigen medewerkers van Het Nieuwe Instituut t.b.v. verschillende informatieverzoeken. De medewerker levert tevens een bijdrage aan het beheren van het bibliotheekdepot en ondersteunt verschillende bibliotheekprocessen.

De functie omvat:

  • Ontvangst en begeleiding van bezoekers/onderzoekers aan de balie.
  • Adequaat beantwoorden van algemene en eventueel inhoudelijke vragen (mondeling, mail, telefoon).
  • Zorg dragen voor halen en brengen van boeken, tijdschriften en archieven.
  • Het beheren van het Study Center zodat de bibliotheekcollectie toegankelijk is en blijft voor zowel het publiek als het personeel.
  • Voorstellen doen tot het verbeteren van de processen binnen het Study Centre.
  • Voorstellen doen tot het vergroten van het publieksbereik en het verbeteren van de dienstverlening/klanttevredenheid.
  • Een constructieve bijdrage leveren aan het dienstverleningsoverleg
  • Leggen en onderhouden van contacten met relevante onderwijsinstellingen (bv academie van bouwkunst)
  • Stroomlijnen groepsontvangsten.
  • Toezicht houden op rust en netheid in het Study Centre
  • Administratieve werkzaamheden ter ondersteuning bibliotheekprocessen

Wij vragen

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding
  • Tenminste 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Ervaring op het gebied van hospitality.
  • Affiniteit met architectuur/stedenbouw
  • Kennis van digitalisering en digitale bestanden.
  • Kennis van Adlib-applicatie of vergelijkbare applicaties is een pre.
  • Ervaring met informatiesystemen, goede informatievaardigheden
  • Een teamplayer die ook in staat is zelfstandig te werken.
  • Stressbestendigheid en een flexibele instelling.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Goede sociale vaardigheden, integer.

De afdeling erfgoed

De afdeling erfgoed beheert en bewaart een 700-tal archieven van Nederlandse architecten, architectenbureaus en stedenbouwers over de periode 1850 tot aan heden. Jaarlijks groeit deze collectie met ongeveer 20 nieuwe, grotere en kleinere, archieven. Deze particuliere archieven kennen een hybride karakter met voorheen analoog maar nu voornamelijk digitaal materiaal. De afdeling stelt zich als doel de nieuwverworven archieven binnen een jaarplansystematiek en volgens vastgestelde werkprocessen te inventariseren, conserveren en (deels) digitaliseren zodat deze voor raadpleging toegankelijk zijn. Daarnaast is er een internationaal georiënteerde bibliotheek met circa 70.000 boeken en tijdschriften over architectuur, stedenbouw, ruimtelijke ordening, interieur, kunst, design en digitale cultuur. De rijkscollectie behoort tot openbaar cultuurbezit en is openbaar voor het publiek en is via zoekportaal collectie en het Study Centre raadpleegbaar.

Wij bieden

Een aanstelling voor 1 jaar met uitzicht op verlenging bij goed functioneren. Een passend en marktconform pakket arbeidsvoorwaarden. Een prettige werkomgeving in een dynamische organisatie waarin je actief bent met zo’n 90 vaste collega’s en een flexibele schil van freelance opdrachtnemers.

Meer weten

Neem voor meer informatie over de inhoud van de functie contact op met B. Mousavi, General Manager Erfgoed en Facilitair Beheer, tel. 010 – 4401220.  Voor vragen over de procedure neemt u contact op met Roos Hamers, Specialist HR, 010 – 4401326.

Reageren

Sollicitaties, in de vorm van een motivatiebrief en CV, kunnen tot en met 17 mei 2018 gestuurd worden naar hr@hetnieuweinstituut.nl.

Het vieren en stimuleren van diversiteit in brede zin (blikrichtingen, denkbeelden, cultuur, leeftijd, gender, seksuele voorkeur, geloof etc.) is een belangrijk aandachtspunt van Het Nieuwe Instituut. Het Nieuwe Instituut streeft overeenkomstig naar een evenwichtig samengesteld personeelsbestand. In de selectieprocedure wordt hiermee rekening gehouden.

Bij onderlinge afweging van kandidaten geldt bij gelijke geschiktheid een voorkeur voor interne kandidaten.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *