Vinden en beoordelen van informatie: Derde editie ‘Deskresearch’ verschenen

Bij Pearson Education is onlangs de derde editie van Deskresearch van Maarten van Veen en Kees Westerkamp verschenen. In het boek staat het vinden en beoordelen van informatie en literatuur centraal die studenten nodig hebben voor projectopdrachten, stageverslagen en afstudeeropdrachten.

Dit studieboek voor hbo-studenten verscheen voor het eerst in 2007 en kende sindsdien diverse herdrukken. ‘Nadat het boek in 2010 met een tweede editie was herzien, was het eind 2016 hoogste tijd voor een nieuwe editie,’ zegt Westerkamp. ‘We hebben het hele boek onder handen genomen. Zo zijn de beschreven databanken en andere zaken geactualiseerd. Verder hebben we de tekst op verzoek van docenten en studenten ook iets ingekort. Het boek telt nu 166 pagina’s. Onder anderen Albert Boekhorst en Jos van Helvoort hebben het aangepaste manuscript beoordeeld.’

Deskresearch wordt binnen het hbo en mbo door diverse communicatie-, marketing-, media-, economie- en managementopleidingen gebruikt,’ aldus Westerkamp. ‘Bij het boek hoort ook toegang tot MyLab, de digitale leeromgeving van Pearson waarbinnen studenten kunnen oefenen met het studiemateriaal en docenten hun lessen vooraf kunnen klaarzetten.’


Maarten van Veen en Kees Westerkamp: Deskresearch; informatie vinden en kritisch beoordelen. Amsterdam, Pearson, 2017. ISBN 9789043026789. € 29,50


Deze bijdrage komt uit IP nr. 8 / 2017. Het gehele nummer kun je hier lezen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *