Starbucks-bibliotheek

De bezoeker wordt hier op het verkeerde been gezet. Dit is geen bibliotheek, maar een pop-up filiaal van de Amerikaanse koffieketen Starbucks. Of beter gezegd: een tijdelijke koffiesalon die gedurende de maand september in Tokio zijn deuren had geopend.

Het Japanse bureau Nendo liet zich voor het ontwerp inspireren door een bibliotheek. Op de planken staan boeken met omslagen in negen verschillende kleuren. Iedere kleur komt overeen met een type koffie, van cappuccino tot caffè latte.

Bezoekers kunnen in de ruimte boeken uit de kasten halen, lezen en bepalen naar welke koffiesoort hun voorkeur uitgaat. Aan de balie ruilen de bezoekers het boek voor een kopje koffie. Het omslag mogen ze houden, om hun eigen, dubbelwandige meeneembeker te customizen.

Deze bijdrage komt uit IP nr. 11 / 2012. Het gehele nummer kun je hier lezen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *