1821 x gelezen
Stadsarchief Amsterdam zoekt een afdelingshoofd Toezicht, Beleid en Advies
Stadsarchief Amsterdam zoekt een afdelingshoofd Toezicht, Beleid en Advies
22 augustus 2017

Heb jij ervaring met leidinggeven, het bouwen en onderhouden van een relevant netwerk, coachen en affiniteit met processen? Kom Stadsarchief versterken als leidinggevende!

Vaste baan, voor 36 uur
Vacaturenummer: 17040298

De functie
Het afdelingshoofd Toezicht, Beleid en Advies geeft sturing aan de afdeling Toezicht, Beleid en Advies. De afdeling zal zich de komende jaren ontwikkelen tot een kenniscentrum op het gebied van duurzame toegankelijkheid van informatie. De overgang van papieren archief naar digitaal informatiebeheer stelt eisen aan de rol en positie van de afdeling. De manager ondersteunt de medewerkers in dit proces en weet hiervoor draagvlak te verkrijgen bij de partners binnen de gemeente. Een belangrijke inbreng wordt gevraagd op het terrein van digitaal informatiebeheer en de wijze waarop de gemeentearchivaris zijn toezichttaak vormgeeft.
 

Werkzaamheden

  • Geeft leiding aan de afdeling;
  • Geeft naast leiding ook sturing aan het veranderingsproces van de afdeling;
  • Draagt zorg voor de positionering van de afdeling in het kader van de (door)ontwikkeling van het (digitale) informatiebeheer in de stad;
  • Levert als lid van het MT een bijdrage aan de ontwikkeling en uitvoering van (meerjaren) beleid van het Stadsarchief;
  • Bouwt en onderhoudt een relevant netwerk met verantwoordelijken voor het informatiebeheer in de stad. Draagt zorg voor de realisatie van de doelen van de afdeling, levert hiertoe een bijdrage aan het jaarplan van het Stadsarchief;
  • Het afdelingshoofd onderhoudt nauwe contacten met het hoofd CIO-Office, de IV managers en IB teamleiders.


Wij vragen

  • WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van informatiemanagement;
  • Leidinggevende ervaring binnen een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Ervaring met budgetverantwoordelijkheid;
  • Geeft resultaatgerichte sturing en weet medewerkers te motiveren en ondersteunen;
  • Ervaring met (digitaal) informatiebeheer;
  • Ervaring met toezichthoudende functies strekt tot aanbeveling.


Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Mensgericht;
  • Beïnvloedingsvermogen;
  • Sterke communicatieve vaardigheden.


Wij bieden

  • Afhankelijk van je opleiding en werkervaring bedraagt het salaris minimaal €4.653,- en maximaal €6.413,- bruto per maand (salarisschaal 14) op basis van 36 uren per week.
  • De gemeente Amsterdam kent prima opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden plus een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze secundaire arbeidsvoorwaarden bestaan o.a. uit opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en per 1 januari 2017 het Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar budget. Je kunt bijvoorbeeld zelf beslissen wanneer je het budget wil laten uitbetalen en hoeveel extra verlof je nodig hebt.


De organisatie
Het cluster Dienstverlening en Informatie heeft de vraag van de stad van vandaag én morgen voorop staan. Het cluster levert excellente dienstverlening aan burgers bewoners, ondernemers en bezoekers van de gemeente Amsterdam, voorziet in overzicht, kennis en integrale duiding van informatie en zorgt voor veiligheid in de stad door actief op te treden waar regels en afspraken door burgers worden overtreden.
Het Stadsarchief is één van de grootste archiefinstellingen van Nederland. De focus van de organisatie ligt de komende jaren op de duurzame toegankelijkheid van digitale informatie. Daarbij is het essentieel dat de informatie betrouwbaar en authentiek is. De afdeling TBA neemt het voortouw in het bewaken van de kwaliteit van het informatiebeheer binnen de stad.

Informatie
Neem voor meer informatie over de functie of procedure contact op met drs. Bert de Vries, Directeur Stadsarchief, bereikbaar per mail: bert.de.vries@amsterdam.nl

Sollicitaties
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 10 september 2017 onder vermelding van Afdelingshoofd Toezicht, Beleid en Advies - 17040298.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.

De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
 

REAGEER OP DEZE VACATURE

 
IP #6: Marco de Niet kijkt terug op 11 jaar DEN

In de nieuwste IP aandacht voor een onderzoek naar opleidingsbehoeften in ons vakgebied, de indrukken van een big data-congres in New York, interview met Marco de Niet bij zijn afscheid van DEN (en tevens spreker op het komende KNVI Jaarcongres) en drie zelfhulp)boeken over smartphoneverslaving.